Saturday, March 27, 2010

Bahagia, Gembira & Damai





Hari ini aku ingin mengemas segala koleksi majalah-majalah yang kubeli selama ini. Biasa la sambil mengemas sambil membelek-belek isi kandungan majalah dan aku tertarik pada satu tajuk seperti tajuk post aku kali ini. Dalam majalah tersebut iaitu Nur (Mei 2009) terdapat 40 tips..tapi aku sempat menulis balik 10 tips dari sudut kesihatan agar kita semua bahagia, gembira dan damai selalu. AKu akan update another 30 tips..so tunggu ye...aku persembahkan sepuluh dulu..kalau terus tulis banyak2 nnt you all tak masuk blog aku lagi...hehehehe..gurau ajer ye..





Sila la membaca ye..










































1
Minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari
2
Bersarapan bagai seorang raja, makan tengahari seperti putera dan makan malam umpama seorang pengemis. Maksudnya , utamakan sarapan, bersederhana ketika makan tengahari dan makan sedikit ketika makan malam
3
Lebihkan makanan daripada tumbuh-tumbuhan dan kurangkan ambil makanan yang diproses
4
Hidup dengan prinsip 3E : energy, enthusiasm & empathy
5
Peruntukan masa untuk bersolat
6
Lebihkan permainan yang membina minda
7
Banyak membaca buku (lebih banyak berbanding tahun lalu)
8
Duduk diam dan bertenang sekurang-kurangnya 10 minit sehari
9
Tidur selama tujuh jam
10
Amibil masa 10-30 minit untuk berjalan setiap hari. Pastikan anda tersenyum ketika berjalan.

No comments:

Post a Comment